Home >
27ebfa1d1af3e943c672fad0397d2809.jpg)
Początek 2025 roku przyniósł ogromną zmianę w portfolio urządzeń klienckich Dell. Opowiedział o niej sam Michael Dell na globalnej premierze serii Dell i Dell Pro, która odbyła się 6 stycznia. Wiemy, jak ważne w IT jest nadążanie za nowymi trendami, więc wszyscy konsultanci One System zostali przeszkoleni przez naszych ekspertów Dell Heroes – Hubert Hatała i Leszek Włodarczyk przy współpracy Sebastiana Antkiewicza, Senior Manager Products & Solutions Dell. Szkolenia miały na celu m.in. przybliżyć zmiany jakie technologiczny gigant zaczął wprowadzać na rynku w segmencie klienckim.
Przeprowadzone szkolenia, były istotne, ponieważ proponowane zmiany mają niezwykle rewolucyjny charakter. Dell Technologies, niemal całkowicie zmienił nazewnictwo swoich produktów i usług, prezentując tym samym nową, odświeżoną identyfikację, znacznie upraszczając portfolio.
Rewolucja, która inspiruje
Dlaczego Dell postanowił wprowadzić tak ogromne zmiany? Odpowiedzi na to pytanie z pewnością szuka teraz wielu Klientów i Partnerów marki, próbując odnaleźć się w nowym, na pierwszy rzut oka skomplikowanym ekosystemie. Przedstawiciele Dell jednogłośnie przekonują, że zmiany w nazewnictwie zostały wprowadzone po to, by uprościć wybór dla Użytkownika końcowego. Taki wniosek został przedstawiony po przeprowadzeniu ponad 13 000 wywiadów z klientami biznesowymi, konsumentami i partnerami. Wprowadzone zmiany mają umożliwić wszystkim lepsze, szybsze i bardziej dopasowane do Użytkownika zakupy.
Zgodnie z nową nomenklaturą Dell podzielił swoje urządzenia na trzy odrębne sekcje:
- Dell – do użytku domowego i edukacji;
- Dell Pro / Pro Max – przeznaczoną dla użytkowników biznesowych;
- Alienware – seria gamingowa.
Ponadto, w ramach sekcji Dell i Dell Pro będziemy mieli do czynienia z dodatkowym podziałem, głównie ze względu na specyfikacją techniczną oferowanego urządzenia (według stopniowalności good-better-best). Produkty Dell / Dell Pro / Dell Pro Max będzie więc można dodatkowo podzielić w ramach kategorii:
- Base – produkty o niezbędnej wydajności i produktywności;
- Plus – produkty o najbardziej skalowalnej wydajności;
- Premium – produkty o największej mobilności i nowoczesne pod względem designu.
Pomimo zachodzących zmian Dell chce zachować pełną gamę produktową, stąd też w ramach segmentu Dell Pro planowane są tzw. pozycje bazowe, które mają pozostać najbardziej rozpoznawalne na rynku.
Jakość, wydajność, design, wsparcie – zmiany nie tylko w nazwie
Podczas szkoleń, w ramach przykładów nowego nazewnictwa, przedstawiona została także specyfikacja wprowadzanych na rynek produktów, m.in. Dell Pro 14 / 16, Dell Pro 13 / 14 / 16 Plus, czy Dell Pro 13 / 14 Premium. Nowe propozycje od Dell Technologies wyróżniać będzie dostępność aż trzech różnych platform procesorowych, sprzętowe wsparcie dla sztucznej inteligencji, bardziej wydajna bateria, energooszczędność, czy trwały, elegancki i ekologiczny design.
Należy również pamiętać, że nowe linie produktowe, będą ze sobą kompatybilne, dzięki czemu dobranie odpowiednich akcesoriów do laptopa, czy monitora np. dla linii Pro Plus stanie się teraz o wiele łatwiejsze i pozwoli użytkownikowi w pełni skorzystać ze wszystkich oferowanych funkcjonalności.
Zmiany w nazewnictwie dotyczą również wspomnianych monitorów. W trakcie szkoleń zostały poruszone zmiany, które mają dotyczyć ujednolicenia marki i będą obowiązywać dla urządzeń peryferyjnych, jak np. monitory. W nowej nomenklaturze serie Dell UltraSharp S, SE, P, E zostaną zastąpione przez:
- Dell i Dell Plus – przeznaczone do użytku domowego i edukacji;
- Dell Pro / Dell Pro Plus – przeznaczone dla użytkowników biznesowych;
- Dell UltraSharp – topowe monitory dla najbardziej wymagających użytkowników.
Co ciekawe, w przypadku wsparcia technicznego zmianie ulegnie tylko segment dla użytkowników domowych i edukacji (Dell Care Plus / Dell Care Premium). Segment biznesowy (Dell ProSupport i Dell Prosupport Plus) pozostanie bez zmian.
Przyszłość jest tuż za rogiem
Produkty z nową nomenklaturą są już wdrażane na rynek. Należy mieć jednak na uwadze, że cały proces zmiany podzielony jest na etapy, w skutek czego kolejne nowości będą pojawiać się stopniowo, w różnych momentach 2025 roku. Klienci i Partnerzy technologicznego giganta mają więc jeszcze trochę czasu, by przygotować się do planowanych zmian.