Home >

Oswoić rewolucję – Nowości produktowe Dell Pro

Początek 2025 roku przyniósł ogromną zmianę w portfolio urządzeń klienckich Dell. Opowiedział o niej sam Michael Dell na globalnej premierze serii Dell i Dell Pro, która odbyła się 6 stycznia. Wiemy, jak ważne w IT jest nadążanie za nowymi trendami, więc wszyscy konsultanci One System zostali przeszkoleni przez naszych ekspertów Dell Heroes – Hubert Hatała i Leszek Włodarczyk przy współpracy Sebastiana Antkiewicza, Senior Manager Products & Solutions Dell. Szkolenia miały na celu m.in. przybliżyć zmiany jakie technologiczny gigant zaczął wprowadzać na rynku w segmencie klienckim.

Przeprowadzone szkolenia, były istotne, ponieważ proponowane zmiany mają niezwykle rewolucyjny charakter. Dell Technologies, niemal całkowicie zmienił nazewnictwo swoich produktów i usług, prezentując tym samym nową, odświeżoną identyfikację, znacznie upraszczając portfolio. 

Rewolucja, która inspiruje

Dlaczego Dell postanowił wprowadzić tak ogromne zmiany? Odpowiedzi na to pytanie z pewnością szuka teraz wielu Klientów i Partnerów marki, próbując odnaleźć się w nowym, na pierwszy rzut oka skomplikowanym ekosystemie. Przedstawiciele Dell jednogłośnie przekonują, że zmiany w nazewnictwie zostały wprowadzone po to, by uprościć wybór dla Użytkownika końcowego.  Taki wniosek został przedstawiony po przeprowadzeniu ponad 13 000 wywiadów z klientami biznesowymi, konsumentami i partnerami.  Wprowadzone zmiany mają umożliwić wszystkim lepsze, szybsze i bardziej dopasowane do Użytkownika zakupy.

Zgodnie z nową nomenklaturą Dell podzielił swoje urządzenia na trzy odrębne sekcje:

  • Dell – do użytku domowego i edukacji;
  • Dell Pro / Pro Max – przeznaczoną dla użytkowników biznesowych;
  • Alienware – seria gamingowa.

Ponadto, w ramach sekcji Dell i Dell Pro będziemy mieli do czynienia z dodatkowym podziałem, głównie ze względu na specyfikacją techniczną oferowanego urządzenia (według stopniowalności good-better-best). Produkty Dell / Dell Pro / Dell Pro Max  będzie więc można dodatkowo podzielić w ramach kategorii:

  • Base – produkty o niezbędnej wydajności i produktywności;
  • Plus – produkty o najbardziej skalowalnej wydajności;
  • Premium – produkty o największej mobilności i nowoczesne pod względem designu.

Pomimo zachodzących zmian Dell chce zachować pełną gamę produktową, stąd też w ramach segmentu Dell Pro planowane są tzw. pozycje bazowe, które mają pozostać najbardziej rozpoznawalne na rynku.

Jakość, wydajność, design, wsparcie – zmiany nie tylko w nazwie

Podczas szkoleń, w ramach przykładów nowego nazewnictwa, przedstawiona została także specyfikacja wprowadzanych na rynek produktów, m.in. Dell Pro 14 / 16, Dell Pro 13 / 14 / 16 Plus, czy Dell Pro 13 / 14 Premium. Nowe propozycje od Dell Technologies wyróżniać będzie dostępność aż trzech różnych platform procesorowych, sprzętowe wsparcie dla sztucznej inteligencji, bardziej wydajna bateria, energooszczędność, czy trwały, elegancki i ekologiczny design.

Należy również pamiętać, że nowe linie produktowe, będą ze sobą kompatybilne, dzięki czemu dobranie odpowiednich akcesoriów do laptopa, czy monitora np. dla linii Pro Plus stanie się teraz o wiele łatwiejsze i pozwoli użytkownikowi w pełni skorzystać ze wszystkich oferowanych funkcjonalności.

Zmiany w nazewnictwie dotyczą również wspomnianych monitorów. W trakcie szkoleń zostały poruszone zmiany, które mają dotyczyć ujednolicenia marki i będą obowiązywać dla urządzeń peryferyjnych, jak np. monitory. W nowej nomenklaturze serie  Dell UltraSharp S, SE, P, E zostaną zastąpione przez:

  • Dell i Dell Plus – przeznaczone do użytku domowego i edukacji;
  • Dell Pro / Dell Pro Plus – przeznaczone dla użytkowników biznesowych;
  • Dell UltraSharp – topowe monitory dla najbardziej wymagających użytkowników.

Co ciekawe, w przypadku wsparcia technicznego zmianie ulegnie tylko segment dla użytkowników domowych i edukacji (Dell Care Plus / Dell Care Premium). Segment biznesowy (Dell ProSupport i Dell Prosupport Plus) pozostanie bez zmian.  

Przyszłość jest tuż za rogiem

Produkty z nową nomenklaturą są już wdrażane na rynek. Należy mieć jednak na uwadze, że cały proces zmiany podzielony jest na etapy, w skutek czego kolejne nowości będą pojawiać się stopniowo, w różnych momentach 2025 roku. Klienci i Partnerzy technologicznego giganta mają więc jeszcze trochę czasu, by przygotować się do planowanych zmian.

 

 

Więcej informacji? Zostaw kontakt.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingu własnych produktów lub usług, jak również produktów lub usług podmiotów współpracujących z firmą One System Sp. z o.o.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowej i marketingowej drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego.
Dziękujemy. Twoja wiadomość została wysłana